Teringat masa ammi praktikal dulu.  Ada sorang akak ni dia baru je pregnant pastu dia kupas telur rebus dan telur tu kembar kuningnya.  Terus dia takut nak makan dan pass ke ammi telurnya sebab dia taknak anak kembar.  Dia takut kalau anak dia kembar siam melekat badan bagai.

Masa tu ammi macam "ye ke kak?"...seriuslah?

Sekali hari Khamis sebelum cuti sekolah ada hamba Allah sedekahkan pisang kat surau bawah rumah.  Anak-anak pun dapat sorang sebiji.  Pagi sebelum ke sekolah hari Jumaat tu ammi buatkan anak-anak roti letak peanut butter dan suruh je dorang makan pisang yang dapat sorang satu tu.  Ammi pun takdelah belek rupa pisang tu...nampak kuning je kira "on" la untuk dimakan.

Kejap tu Khilfi masuk bilik...


Abang:  Ammi, tengok pisang abang ni.  Dia melekat.  Tolong ambik gambar jap.
Ammi:  Abang tau tak...orang kata kalau makan makanan yang kembar macam ni nanti dapat anak kembar.
Abang:  Seriuslah?  Yeayyyyy abang boleh dapat anak kembar nanti.


Terus excited bila bercerita tentang mitos anak kembar ni.  Apa pun semua yang berlaku atas keizinan Allah... tak kiralah kita ada genetik kembar sekalipun...kalau Allah tak izinkan tetap ia takkan terjadi.

Mendiang datuk ammi kembar.  Tapi belum ada anak-anak kandungnya mahupun cucu-cucunya yang kembar..sekarang dah sampai level cicit pun belum ada yang kembar.