Hari ini 9 tahun lepas ammi telah secara sengaja meminta untuk diawalkan kelahirkan putera bongsu ammi.  Usia kandungan baru mencecah 37 minggu...dah yes silalah bedah saya doctor.  Saya redha tak dapat berpuasa penuh.  

Dia lahir pada 14/7/2014 bersamaan 17 Ramadhan 1435H.   


Bahagia betul ammi makan breakfast, lunch diwaktu orang lain berpuasa.  Tapi lepas tu nak mengganti...padan muka ko disitu.


Yang paling tak boleh berenggang dengan adik.  Sekarang?  Pantang jumpa mesti bergaduh.  Walaupun sorang dah 13 tahun sorang dah 9 tahun tetap bertekak.  Comel pulak Khilfi waktu ni.

Kita sambut birthday Ozil semalam sebab harini Ozil dan Abah akan ke pantai timur bersama dengan kakak dan adik abah.  Its ok...ini namanya pengorbanan.

Ozil sibuk nak makan steamboat dari haritu tapi fuhhh sekarang at this age nak makan banyak pun macam tak lalu dah.  Dulu yelah...3 jam pun kau larat duduk jalan ulang alik ambik makanan rebus sendiri, grill sendiri.  Sekarang, hmmmm.  Lagi-lagi bila Khilfi tak ada.  So, abah tanya dia kalau tak dapat stimbot nak apa...dia cakap sushi.  Okkkk...marilah kita ke sushi je.


Ke Nippon Sushi je di Seremban Gateway.  Happening gak tempat kat sini.  Semua table full jadi kita tunggu jelah dulu kat luar.  Ikut turn.


With cinta hati pertama abah ammi.


Sampai-sampai terus capai piring kat conveyor belt.  


Alhamdulillah...masih manja-manja dengan abahnya.  Masih ada masa datang cium ketiak abah dia.  Silalah nak...takkan nak cium ketiak ayah orang lain pulak.


Disebabkan ammi cuma lunch dengan shake...jadi marilah makan berat sikit.  Ammi order Tan Tan Ramen.  sedap.


Beginilah gaya seketul hantu sushi makan.  Telur-telur ikan yang besepah atas piring tu sebijik pun dia tak tinggal.  Memang itu kesukaan dia.


Agak kurang makanan yang dia letak atas conveyor belt..manjang mochi je lalu lalang.  Dan yang ditunggu dari jauh dah sampai.  Mujur tak ada orang lain grab.


Tadaaaa...


Ehhhh kena candid dengan anak dara.  

******************************************************************

Dan sebagai kenangan marilah kita ambil gambar camni berdua.


Awak baru kurang dari 2 bulan masa ni.  Ammi teman abah pergi ambil MyKid awak di JPN Bandar Tun Razak.  Yeayyyy dah ada MyKid.



Awak dah pandai bergaduh dengan ammi masa ni.  Bila kena marah sikit je awak mesti datang depan muka ammi pastu melalak bukak mulut besar-besar gitu.  Ingat ammi takut???


Dan sekarang...awak dah faham apa itu dosa apa itu pahala.  Awak dah jarang nak marah-marah ammi sebab awak dah tahu itu dosa walaupun kadang-kadang berkerut-kerut juga dahi tu bila ammi suruh buat sesuatu.

Khalif Syafiq, membesarlah menjadi insan yang berguna.  Jadi anak yang sentiasa ada dengan abah dan ammi diwaktu senja kami, jadilah adik yang sentiasa ada untuk kakak dan abang, jadilah kawan yang sentiasa ada untuk kawan yang lain diwaktu senang mahupun susah, jadilah pendengar yang baik, jadilah apa saja asalkan yang baik-baik.