Pagi tadi ammi keluar rumah macam biasa sekitar jam 5.45 pagi.  Biasanya masa on the way ke terminal bus tu akan masuk waktu azan dan ammi solat subuh di surau kat terminal tu je.  Pernah try solat kat rumah hmmmm kenot kenot sebab jalan nak keluar dari rumah ammi dah mula banyak kenderaan pastu ammi sampai terminal lebih kurang jam 6.35 pagi.  Kalau solat kat surat terminal tu, gedebuk gedebak, betulkan tudung, pakai lotion, pakai facemask, biasanya dalam 6.15 pagi ammi dah ada dalam bus.  

Pagi tadi pun begitulah keadaannya.  Bus bergerak tenang, naik bus yang driver dia laju syok sikit..kalau dapat driver bawak hegeh-hegeh sakit pulak jiwa kita.  Tidur bangun tidur bangun pun tak sampai-sampai lagi.  Ehhh terbayang pulak muka driver yang terhegeh-hegeh tu.

Biasanya naik bus ammi akan on headphone, on radio dan pejam mata.  Tengah elok bus laju tetiba ehhhh jadi slow pulak.  Daripada slow jadi tak bergerak langsung.  Apo??

Check handphone ada kawan kata ada accident di depan.  Di kilometer 285.5 di hadapan.  


Lebih kurang 15km jamnya.  

Bila bus bergerak perlahan nak tidur pun macam tak boleh.  Jadi hilang pulak ngantuk kita.  Spoil betul.


Inilah kemalangannya.  Kemalangan antara bus persiaran dari Singapura ke Kuala Lumpur dan sebuah kereta.  Ada 2 kematian, 3 cedera parah dan ramai yang lain cedera.


Tak pasti adakah ini kereta yang terbabit dalam kemalangan or kereta tu di hadapan bus.



(Pic credit to Plus)

Agak teruk juga keadaan bus.  

Semoga semua yang cedera segera pulih.  
Takziah buat keluarga mangsa.

Sudahnya pukul 9.40 pagi baru ammi sampai office.  Nak buat macam mana...saya tidak sengaja dan bukan saja-saja.