Hari Sabtu lepas selesai urusan pertunangan di Kulai kami segera ke Melaka.  Alhamdulillah jam 4 kami sampai di Ayer Keroh.  Itupun ada beberapa kali jam di highway.  

Pergilah mencari KFC dan benda lain yang diminta sibujang masa dia call.  Mula-mula tu dia macam "ammi its ok if you can't make it, lagipun abang nak rehat".  Elehhhh cakap macam nak sedapkan hati je.  Tapi selang sejam dia call tanya "ammi kat mana".  Tadi macam nak rehatlah sangat.

Ammi sampai sekolah dia ingatkan nak jumpa warden untuk paging.  Rupanya dia memang dah tunggu di kantin sekolah.  Itu yang dia kata "tak datang pun takpe".  Huhuhu.


"Ammi kalau belikan gel rambut, jangan beli yang boleh buat rambut abang keras tau.  Cari yang rambut abang boleh fluffy".  Ehhh rambut pun boleh fluffy ek?  Ammi beli jelah apa-apa yang tercapai.  Nak kejar masa nak oiii.  Pukul 4.10pm masih diluar sekolah.  

Dia minta belikan plastik sampah hitam besar untuk kegunaan surau.  Dia jadi Jemaah An-Nur (gitu kot spellingnya).  Jadi tugas dia adalah memastikan surau bersih dan kemas sentiasa.

Masa gambar ni Ozil tak ada kan?  Sebab?

Dia pergi cuci tangan.  Dia ingat KFC tu untuk dia pun makan sekali.  Alahaiiiii.  Siannya.


Toye je muka mamat tak dapat makan KFC ni.



Pujuk-pujuk sikit...yeay dah boleh senyum.  Kita nak makan kat tempat lain.  KFC tu kat mana-mana pun kita boleh makan.

Alhamdulillah...dapat jumpa 40 minit pun jadilah.  Rindu dengan si no. 2 ni dari minggu sudah.  Dia ni anak yang paling banyak bercakap bercakap dekat rumah.  Dia boleh bercakap non-stop dari pagi membawa ke malam.  Jadi bila dia tak ada tu memang terasa sangat sunyinya.

Insyaallah, hujung minggu ni kita jumpa lagi Khilfi Syahmi.