Alhamdulillah.  Sebagai blogger sendu, saya agak gembira dengan pencapaian ini.  Ambil tips dari blogger-blogger hebat yang daily pageviews dia beribu-ribu lemon.  

Kata kuncinya adalah rajin update.  Jadi bila ada masa ammi cuba update.  Di dalam bus masa on the way balik kerja, kadang-kadang dalam MRT.  Cuba buat auto published entry especially bila ammi tau ammi akan busy.  Kalau takde entry tu tak adalah..kadang-kadang paksalah macam mana rajin tu dia tetap tak bergerak.


Content dalam blog ammi lebih kepada perkara harian.  Ammi bukan SEO blogger dan bukan juga blogger upahan yang aktif.  Menulis lebih kepada suka-suka sebab saya rasa saya orang yang suka menulis lebih dari bercakap sebab kadang-kadang bila berjumpa depan-depan saya hilang kata-kata.  

Semoga pencapaian blog lebih baik lepas ni dan bila clicks lebih baik beerti Adsense pun insyaallah semakin meningkat.  Gitulah cara blogger sendu tambah pendapatan.  Nak mencari duit demi nak bagi makan 4 ekor anak bulu di rumah.  Perbelanjaan mereka semakin bertambah.

Harap-harap saya sempat gi mandulkan si Zaitun sebelum dia mula digoda oleh jantan-jantan diluar sana dan akhirnya akan menambahkan lagi bilangan bulus dirumah.  Lambat betul anaknya si Aswad tu nak belajar makan.  Puaslah ammi letak makanan kat depan hidung dia.  Tak ada perasaan betul budak ni.  Lepuk karang.  Benda lain pandai dah buat.  Dah pandai kencing yak-yak dalam litter box, dah pandai panjat katil, dah pandai panjat kat seluar orang.  Bila nak pandai makan ntah.