My Style?

Alamak, kenapa ammi rasa challenge ni macam berulang-ulang ek.  Personaliti dengan style tak sama ek?


Ammi ni orang yang sangat simple.  Dari kecil hingga ke besar, gitulah.

Pakaian dan Rambut

Masa kecil arwah mama selalu suruh ammi pakai gown perempuan di rumah tapi ammi lebih selesa pakai t-shirt dan seluar pendek.  Ammi ni bukan tomboy ke apa tapi kawan-kawan sepermainan ammi semua lelaki.  Mungkin mama risau ammi jadi kasar macam lelaki kot mama selalu paksa ammi pakai gown.  

Ammi orang yang hidup dengan jeans.  Hingga ke hari ini ammi masih lagi kekal berjeans.  Tak kiralah berjalan, ke office pun dengan jeans.  Ammi suka baju yang memudahkan.  

Bab rambut lagilah, pada yang pernah tengok blog lama ammi taulah ammi ada rambut yang panjang dan lurus.  Tapi cara ammi tetap sama...ponnytailkannya atau pun pakai butterfly clip.  Tu je.  Ammi jarang lepaskan rambut mengerbang-ngerbang sebab SAYA BUKAN ELLA ahaks.  Saya Sheila.


Yang mudah aja

Ammi tak suka pada sesuatu yang menyusahkan ammi.  Tak kiralah bila memasak, mengemas.  Mesti orang ingat ammi ni pemalaskan?  Bukan pemalas...tapi lebih kepada dah kenapa nak susah payah.  Sebab tu rumah ammi tak banyak perhiasan.  Ammi rasa semak mata kalau rumah terlalu banyak benda kiri kanan depan belakang.  

Dulu arwah mama datang rumah ammi, mama kata "ni macam rumah orang bujang".  Ahaksss...memang.  Ammi suka rumah yang basic.

Tapi bila buat kerja ammi akan buat sehabis baik.  Kalau ammi kena buat dengan cara yang menyusahkan dan memakan masa yang lama tapi hasilnya tip-top ammi tetap akan buat. Sebab ini pada ammi adalah prestasi.  


Abstrak

Kalau tiba tang corak baju, or hiasan ammi lebih kepada yang abstrak.  Jarang ada hiasan bunga di rumah, di pejabat.  


Mujur juga Allah hadirkan pasangan yang sejenis "lantak awaklah nak pakai apa, janji pakai".  Ha gitu.  Sebab ada ammi tengok suami yang particular tentang pakaian isteri dia, tentang kasut apa yang boleh dipakai, kena mekap, kena lawalah segala-galanya.  

Sekianlah saja.  Tak reti nak cakap saya ni style apa.