Sepanjang 44 tahun diizinkan untuk bernafas Alhamdulillah banyak sangat memori yang tercipta.  Yang manis sangat banyak, yang pahit, yang kelat dan of course yang kelakar pun mestilah ada.

Jadi untuk hari ketiga ni Ammi pilih untuk share memori yang kelakar je.  

This happened back in May 1997.  Wah mujur tak ingat exact date.  26 tahun dah memori kelakar ni.


Dijadikan cerita bila ammi dapat offer masuk ke ITM masa tu, Aca dan Mama memanglah orang yang paling happy.  Anak dia masuk U kot.  Jadi standardlah nak masuk U kena ambil gambar passport, isi borang itu ini, siapkan duit itu ini, kena buat medical examination.

Masa buat medical examination ni ammi pergi ke Hospital Besar Seremban..(now namanya dah jadi Hospital Tuanku Jaafar) dengan arwah mama.  Ammi nak pergi sendiri je sebab mama masa tu kerja shift malam.  Mestilah penatkan.  Tapi mama insist nak juga bawa ammi.  Ammi ok je pergi sendiri sebab heloooooo I anak nombor 2 ok...yang kiranya dicampak kat hutan pun insyallah boleh hidup.  Ahaksss...berlagak disitu.  Cuba campak tengok...hidup ke melalak?  hahahha poyo.

Ammi tak berapa ingat medical examination tu mula dari mana tapi yang penting standardlah di government hospital.  Kau kena kesana kemari kesana kemari.  Ada Xray, ada check tekanan darah, tinggi, berat semua.  Dan dapat satu borang untuk dibuat urine test.  Oh masalah problem timbul disitu.  Masa tengah kesana kemari tu ammi dah gi shishi...gimana bisa shishi lagi?


Mama pun suruhlah minum air..lagi dan lagi dan lagi.  Ammi pun masuklah ke toilet dengan harapan boleh shishi ehhhhh 1 jam ok menunggu untuk shishi yang taknak keluar tu.  Menyorok kat celah mana ntah.  Memang perut kembung dengan air tapi shishi tak nak keluar.  2-3 kali juga mama pergi ke toilet panggil nama ammi.  

Sudahnya ammi keluar dari toilet pastu ammi cakap kat mama "mama kencingkanlah untuk Sheila, dorang bukan tau pun".  Dan mama macam "eh kau gila ke?  Mama baru makan ubat darah tinggi pagi tadi.  Nanti dorang tengok ada dadah pulak dalam kencing kau".  Tapi mak mana tak sayangkan anak...mama pun menyumbangkanlah air kencingnya untuk ammi.

Jadi bila orang kata "sehebat manapun engkau, engkau tak akan mampu membayar semula air susu ibumu"... untuk ammi ada tambahan "kau tidak akan bisa mengganti air susu dan air kencing mamamu".  Ahaks

Dan ayat mama "ha nasib baik mama ikut".  Dan yang kelakar dan 'tetttt' sikit adalah "ingatkan orangnya je degil, p*p*t pun degil sama". hahahahha hadoi.  Kena sedas.