Pssstt...harini debaran lebih sikit sebab anak ammi akan balik naik bus sendiri dari Melaka kejap lagi.  Semoga semuanya berjalan lancar.

Back to my 30days writing challenge...harini topic tentang music.

Music dan ammi, kami masih berhubung baik sehingga ke hari ini.  Ahaks.  


Sedari kecil ammi lebih terarah untuk dengar music yang keras.  Ammi pun tak tau ammi mewarisi siapa tapi ammi memang suka music yang kasar dan keras.  Nak-nak kalau si pelantun tu ada suara yang serak.  Lagilah.

Tapi ammi boleh je dengar genre music yang lain cuma nanti akan rasa eh lambatnya lagu ni nak habis.  Teringat masa kat ITM, kawan bilik sebelah datang "hang tengah dengaq lagu apa ni?"... dan dia pun tarik sebelah earphone ammi dan pakai "pa dia niiiii...hingaq", katanya.  Hahaha...dia set-set dengar lagu Westlife, Backstreet Boys.  Ammi pun dengar, bukan tak dengar tapi dengar bila lagu tu keluar kat radio, kat TV.  Nama nak beriya record dan save tu taklah.

Kalau arwah kawan baik yang juga teman sebilik sedari kami berusia 14 tahun...dia lebih pada music yang lembut-lembut.  Tapi bila berkawan je dengan ammi alamakkkkk dia terpengaruh pulak dengan ammi.  Bukan lagu rock melayu dan English je dia layan.  Lagu tamil yang goyang-goyang kepala jiran sebelah pasang pun dia onz jugak.  Begitulah...music menyatukan kami.  Kalau ke karaoke...eh segala lagu kitorang bawak..dangdut pun layan.

Cumanya bila dah banyak usia, ammi perasan ammi tak boleh tidur dah sambil dengar music yang keras.  Sebabnya bila ammi naik bus pasang earphone dengar playlist yang biasa ammi jadi tak boleh tidur.  Sudahnya kita pasang je selawat or zikir..confirm tidur lena.  Eh macam baby pulak bila dah tua ni ye.

Tapi kan music ni memang ada powernya sebab kita dari kecil memang membesar dengan music.  Baca ABC dilagukan.  Bayangkan ABC tanpa lagu...mesti bosankan.