Haritu ammi ke kedai haiwan peliharaan.  Mencari wetfood buat spare kalau-kalau makanan yang ammi sediakan habis.  Bila ada 4 ekor kucing ni besar juga belanja sebab kuat makan wei dorang ni.  Nak-nak si Zaitun dengan Garfield ni.  Asal ammi ke dapur je dorang ikut.  Ehhhh macam kan ammi ni tak de keje lain nak menyuap korang jekan.  

Setiap hari ammi bagi wetfood dua kali.  Ada masa ammi bagi sekali je sehari with free flow of kibbles.  Macam-macam kibbles yang ammi cuba dan nampaknya mereka memilih Powercat.  Satu masalah powercat ni bila beli yang 7kg tu dia jual ha sekaligus 7kg tu sekampit.  Nak menyimpannya satu hal pulak.  Tapi dah itu yang korang berebut beli jelah.

Masa nak bayar di kedai kucing tu ammi tanyalah samada boleh guna e-madani tu atau tak.  Katanya kalau di Touch N Go boleh.  Hmmm apalagi.  Marilah kita.


Makanan kucing pun ada macam-macam flavor.  Banyak lagi baki di wallet rasanya memang kita guna untuk kucing dirumah dan kucing diluar rumah jelah.  Makanan kucing gelandangan kat luar tu pun dah hampir habis.

Tapi sebelum ke kedai kucing ammi ke Segi Fresh dulu.  Biasanya memang beli ikan pecah perut disitu untuk ammi rebus dan bagi kucing makan.  Banyak gak dapat dengan harga RM5.


Dah siang, kita rebus dan blend manja-manja je pastu simpan.  


Si handsome yang selalu rajin meneman ammi bila ammi buatkan makanan dorang.  Dengan harapan dapat rasa lebihlah tu.


Teman ammi ditingkap dapur sambil mencari ketenangan memandang awek-awek di belakang rumah yang setia menanti kalau-kalau ammi campak makanan ke luar.