Alhamdulillah 13/12/2023 lahirnya seorang lagi umat Nabi Muhammad SAW melalui emergency caesarean.  Kesian walaupun bukaan dah cantik tapi Umminya dah kehabisan tenaga dan memang dah tak larat langsung.  Jantung baby pun dah agak lemah dan doctor pun proceed je untuk czer.  

Hikmah disebalik czer doctor keluarkan juga cyst yang ada di dalam perut dan sebelah kilang telur adik ipar ammi juga terpaksa dibuang sebab keadaan cyst yang agak besar juga.  Lebih kurang 10cm.  Semoga laporan makmal nanti baik-baik saja.

Insyaallah, harini mungkin ibu dan anak ini dibenarkan untuk discharge dan akan terus gerak berpantang di Gua Musang.  Tapi bergantung juga pukul berapa dischargenya.  Kalau dah lewat petang mungkin terpaksa jugalah Ummi ni menapak naik tangga ke tingkat 2 apartment.

Ammi balik kerja semalam terus je dari office naik MRT ke Kajang dan order cab ke Hospital Kajang.  Buat video call dengan Along ammi.  Excited Abang Juna dia tengok muka adik.  Mereka berlainan ibu tapi ayahnya tetaplah sama.


Boleh tahan sedap mendokong...walaupun lahir belum diusia 40 minggu tapi berat juga dia ni.  3.4kg.  Lepas ammi bedung elok-elok dan letak balik dalam katil dia ni.  Masa ammi datang bedungnya cuma dibadan aja..tangan kaki terjulur keluar.  Hahhaha..gitulah bila ibu beranak sulung ni.


Hidung semancung abi & umminya...


Warna jangan ikut warna abi ye... melongot sangat abi ni.

Welcome Dharwish bin Dharma, cucu ke-8 dalam keluarga Arshad & Muslimah.  Semoga Dharwish membesar menjadi anak yang soleh.  

Masa dapat tahu baby dah lahir ammi jadi sebak sebab ammi memang teringat kat arwah mama.  

Psstt...tak sabar ammi nak balik harini berjumpa dengan cinta hati ammi yang di asrama tu.