Awal masa hantar Khilfi balik 1.1.2024 haritu, dah pesan siap-siap kat dia.  Kita jumpa semula masa cuti sekolah nanti.  8.2.2024 abah akan datang jemput.  So, ammi tak perlulah belikan dia tiket bus macam biasa.

Sebab begitulah dalam jadual...tak ada lagi dah pulang wajib sampai cuti akhir sessi persekolahan.


Ammi memang jarang visit dia during outing.  Melainkan kalau dah rindu dendam sangat and kalau kebetulan waktu outing atau lawatan tu kita memang ada di Melaka.

Sekali dah naik sekolah...ehhh dapat pulak jadual baru.  Yelah...(*) kat bawah tu pun ada kata tertakluk kepada perubahan.  


Tiba-tiba katanya 26.1.2024 ada pulang bermalam wajib pulak.  Aisehman.

Tapi ada juga parents di luar Melaka yang usulkan supaya tidak diwajibkan pulang bermalam terakhir ni sebab minggu berikutnya kena datang jemput anak-anak pula.   Bukankah besar belanjanya?

Anak-anak di luar Melaka ni kebiasaanya bila waktu pulang wajib dorang naik bus sendiri.  Memang ada disediakan bus dari sekolah ke Stesen Melaka Sentral (perlulah inform pada Warden dan booking).  Jadi beli jelah tiket online...dan anak-anak tunjukkan kat kaunter bus nanti.  Tapi bila nak balik semula ke sekolah, tiada bus sekolah disediakan untuk jemput dari Melaka Sentral.  Tak boleh naik grab.  Ater camne?