Hujung tahun ammi ambil cuti agak panjang.  Balik dari percutian yang tak seberapa ammi punggah kain baju dalam almari, sort out mana yang perlu disimpan, mana yang nak jadi kain lap dan buang, mana yang boleh didermakan.

Tiba-tiba rasa insaf pulak bila asyik keluar je ceramah tentang pakaian yang berlambak-lambak dalam almari.  Memang berlambak tapi kau manjang je pakai baju yang sama berulang-ulang.  Tudung yang sama berulang-ulang.  Manjang je dalam hati tu berbisik "sayang nak buang baju ni".

Selesai kerja sorting out baju ammi pun macam ehhh bosan ok.  Masuklah bilik Kyra.  Ini novel pertama dia beli.  Ammi pun ambil dan baca.


1 hari selesai membaca walaupun rasanya jumlah mukasurat ada dalam 695 kot.  Sebabnya ammi manjang je skip dari membaca.  Seriously this book is not my cup of tea.  Mungkin kalau ammi muda remaja sesuai kot.  

Ammi:  How do find this book? Interesting?
Kyra:  Not interesting at all.  Tak best.
Ammi:  Then kenapa beli?
Kyra:  Kawan kakak kata best...thats why I bought it.  

Ahakss..sama ke pattern selera membaca kami?

Kalau buku tempatan Ammi lebih kepada buku time travel, karya-karya Ramlee Awang Murshid, mistik.  

Kyra ammi tengok pun sekarang lebih kepada membaca cerita bergenre jenayah, misteri, seram.  Eloklah tu nak oooiii..biar tak membuai-buai perasaan tu.  Kang gedik pulak umur 18 nak kahwin.

Jadi ammi boleh faham kenapa dan macam mana dia boleh berminat dan bercita-cita nak ambil jurusan yang kononnya dia nak ambil masa masuk U nanti.  Buat masa ni nampak dia masih tetap pendirian dengan course yang dia nak ni...tapi ada lagi 2 tahun untuk dia apply UPU tu.  Masa tu siapa tahu dia mungkin berubah fikiran.  Kita layan jelah dulu.