Ini kisah Aidil Adha.

Orang dah nak masuk Awal Muharram ko terhegeh-hegeh cerita bab raya haji.

Kitorang beraya di Seremban je sebab tiap kali raya korban abah punya excited nak ke surau menolong orang buat korban tu lain maciam.  Sejak arwah mama ada lagi abah memang suka join geng korban kat surau area rumah ni.  

Dan ammi pun masak yang simple-simple je dan plan buat soto je pun.  Jemputlah family along ammi sebab itu jelah yang ada.  Adik lelaki ammi beraya di Kelantan. 

Tapi tiba-tiba malam raya tu macam, alah kita buat samballah sikit pastu kita rendam pulut nak buat pulut kuning.  Kyra dan Khilfi memang penggemar pulut kuning.  Memang menurut citarasa ammi kat dorang.


Bersepah susunannya... ikut suka Kyra dan Khilfi yang jadi tukang susun tulah.  Janji kenyang.


Masa ammi buat sambal tu ammi suruh kyra take charge buat begedil.  Dia pun googlelah dan begedil tu semua dia buat sendiri from scratch.  Guna daging burger je sebab ammi pun terlupa nak beli minced meat.

Dah siap buat esok paginya barulah digoreng.  Good job Kyra walaupun macam rentung je gorengannya.  

Abahnya puji kata begedil sedap.  Tiap kali tetamu sampai dia siap promote "rasalah begedil yang buruk tapi sedap ni, kakak cantik yang buat".  Hahahha.  Suka hati kamulah nak.



Dah buat last minit, pakai santan kotak jelah kita.

Tapi mujur juga ada buat tambahan menu.  Tak sangka pulak adik beradik Abah pun datang beraya.  KakChik yang kat Senawang datang.  Yang kat Melaka pun ada 2 family yang datang.  Tak cukup nasi impit kita celur mihun pulak.