Hari Sabtu seperti yang dijanjikan oleh Pengetua sekolah lama Kyra (wah sekolah lama katanya), murid-murid pun berkumpul di sekolah seawal jam 3.45 pagi untuk ke Langkawi.

Ammi ni berpesan pada anak dara supaya dia ambil banyak-banyak gambar untuk kenangan.  Tapi, yang diambil lebih daripada 50 keping adalah gambar pemandangan semata tanpa satu keping pun gambar dia.  Ehhhhhh dia ni.  Jadi ammi pun gigihlah semalam masa tengok TikTok sekolah Kyra,  dan ammi screen shot mana-mana video yang ada muka anak ammi.

Credit:  Semua gambar-gambar ada screenshot dari video Tiktok DSHAH.


Pengetua Sekolah Menengah Dato' Sheikh Ahmad.  Tahun lepas beliau berjanji akan bawa semua murid dari Tingkatan 1 - 4 yang mendapat tempat pertama dalam UASA ke Langkawi.  Dan Alhamdulillah, 22/6/2024 beliau tunaikan janjinya itu.  Terima kasih Datin Ramadhawati Wahab sebab menaja penerbangan anak-anak DSHAH yang cemerlang.


Jadual tentatif mereka.

Untuk tujuan ni pengetua buat satu surat pelepasan untuk Kyra turut serta acara ni.  Katanya, "this is your effort, memang boleh pergi sendiri nanti tapi keseronokan berjalan dengan saya, berjalan dengan kawan-kawan hanya sekali ni je".  Alhamdulillah, GPK HEM di sekolah baru pun luluskan pelepasan untuk Kyra hingga 23/6/2024 yang sepatutnya dah masuk asrama 19/6/2024 haritu.


Taklimat awal pagi sebelum  bus bawa mereka ke KLIA.  Gigih wo dia bangun sendiri pukul 3 pagi siap-siap. Pukul 3.30 pagi baru dia kejut abah ammi dia bangun.


Dalam bus menuju ke KLIA.  Abah bekalkan roti je untuk anak alas perut dalam bus.


Masa ni katanya dorang berlari dari pintu hjung sini ke hujung sana.



Masuk kapal dah.  Walaupun muka sipi-sipi kelam ammi tetap cam itu anak ammi.


Yay sampai sudah.


Total 21 pelajar termasuk beberapa orang guru pengiring.

Kyra kata tahun ni kalau dia masih disekolah ni dia tak yakin pun boleh dapat no. 1 lagi sebab kelas dia tahun ada sorang yang bijak pandai.  Tu anak yang berkerusi roda tu.  

Dan janji Pengetua untuk UASA tahun ni, yang dapat nombor 1 akan dibawa ke Sabah pulak.  Wahhhhh hebat.

Semoga DSHAH terus lahirkan anak-anak cemerlang dan semoga anak ammi pun cemerlang di SESS nanti.