Dah alang-alang berada kat sekolah anak marilah kita ambil gambar dan melawat kawasan.  Ini jelah masanya kita boleh masuk dalam kawasan sekolah anak.  Hari lain kita boleh hantar anak di pintu masuk dan salam peluk cium je.


Ni court bola jaring, futsal, badminton segala lah.


Kawasan menjemur pakaian.  Tapi kawasan ni tak ada dinding penghalang.  Disebelah atas tu adalah surau jadi macam budak perempuan ni kalau nak menjemur pun kenalah jaga aurat masing-masing.


Ruang belajar di Aspuri.



Ruang mandi yang masih cantik dan bersih.  Yelah tingkat ni belum ada yang gunakan lagi.  Batch Kyralah yang pertama rasmikan tingkat 4 Aspuri ni.


Ruangan mencuci.  Di bahagian ni cuma ada 1 je mesin basuh.  Tiap kali nak guna mesin ni kenalah bayar guna kad dan cajnya adalah RM3.  

Kalau di sekolah Khilfi ada yuran dobi tahunan, jadi dia boleh je membasuh 3 kali sehari kalau dia nak.  Tapi disini, tiap kali nak guna mesin perlu bayar.  Jadi pandai-pandailah uruskan cara nak basuh baju tu ye Kyra.

Beriya budak baju pink tu basuh kaki lepas masuk dalam asrama kakak sebab berdebu teruk kakinya.


Bangunan utama sekolah.


Ini kantin rasanya.  Ammi pun lupa.  

Dewan makan ditempat lain.



Aspuri.


Ruangan menggosok.

Basically ammi puas hati je dengan prasarana disekolah, di asrama.  Sebab semua masih baru.  Cuma kipas dan lantai je agak kurang sedikit.  

Lantai tu masih berdebu teruk walaupun menurut pihak sekolah dah dicuci 2 kali.  Risau anak-anak ni mudah batuk dan selsema je nanti.  

Kakak kenalah berbincang dengan roommate untuk ambil giliran mop bilik setiap hari.  Biar lantai tu cepat berkilat dan kurang berdebu.