Tengok balik lukisan lama anak-anak dalam google photos.  Alahai.  

Ternyata bakat melukis itu tidak ada pada mereka.  Ingatkan masa kecik je tak ada bakat...sampai ke besar ni pun masih tak berbakat.

Ozil kalau hari ada PSV lagi teruk perangai.  Bila suruh cari barang seni yang cikgu nak, dia siap menangis-nangis dalam bilik.  Heyyyy suruh cari barang je pun, bukan suruh cari kayu api dalam hutan.  Apa yang dia tak suka kelas seni ntah.

Ammi dulu itulah kelas yang paling ammi suka sekali sebab tak payah hadap cikgu bercakap.  Cikgu suruh lukis ko lukis je walaupun hasilnya hampeh.

Walaupun tangan kejung bab seni melukis ni, tapi masa SPM ammi dapat A1 untuk seni sebab ammi pilih "ukiran kayu" untuk projek kerja khusus.  Kena hasilkan ukiran kayu untuk kepala kerusi meja makan.  Ehhhh kita anak tukang kayu kot.  Memang buat sungguh-sungguh dari scratch sampai jari sendiri pun tersopek berdarah-darah sebab terlajak ukir.  


Ini confirm lukisan Ozil.  Dia sorang je eja nama kakak dia jadi KYARA


Hadiah dari kakak untuk abah dia.  Dia belikan pen purple untuk abah, tapi yang bestnya dia guna pen tu untuk tulis.  Hahha.  


Ini lukisan Kyra.  Dengan bangganya dia bagi ni masa umur dia dalam 3 tahun lebih.  Kat tadika dia ada sessi melukis.  "Ini ammi", katanya.  Yelah nak, hidung ammi memang tak mancung tapi apa pasal rupa itu kamu lukis?  Dah macam oinkoink dah ammi tengok.
  


Ini lukisan Khilfi masa 5 tahun.

Tengok rupa yang kecik sikit macam lelaki sebab pekat nau muka (macam berjambang)..tapi katanya itu ammi.  Fine.  Yang sebelah tu pulak abah sebab rambut abah panjang.

Budak-budak melukis ikut apa yang dia perhatikan.  Nasib baik kurus je abah dan ammi dalam gambar.  Mungkin mereka nampak kami kurus dimata mereka.