Cerita basi kembali lagi.

Alhamdulillah 6/7/2024 lepas, anak buah Ammi, Alya selamat ditunangkan.  Kalau tak ada aral insyaallah, bulan 10 atau 11 nanti bernikahlah mereka berdua.   

Along ammi buat majlis kecil-kecil je.  Dan tugasan ammi adalah buat kari ayam.  

Ammi call along tanya nak ammi topup apa.  Along kata semua ada tapi satu benda along nak ammi buat.  "la, tolong buatkan kari ayam boleh tak untuk makan dengan roti jala dengan pulut kuning?"... Ammi macam...haaaa??? seriuslah?  

Tapi sebagai adik yang "baiklah sangat" ni..ammi buatkan la juga walaupun ngeri memikirkan apa kejadian kari ayam tu nanti.


Along sekeluarga.


Kami 3 beradik.


Bersama dengan adik pada arwah mama.  Kejap-kejap cembeng je si tunangan orang ni.  Asal pandang je muka nek wok mesti nak cembeng.  Kita fahamlah...dia membesar tidur sebilik dengan arwah mama dan bila berjumpa dengan adik beradik arwah mama kita pun akan rasa macam...eh mama.   Padahal itu bukan mama.

Mak mertua along ammi pulak, dari jauh dia gamit ammi.  "Ibu nampak angah sebijik macam mama, terkejut ibu tadi".


Bersama nenek dan adik pada Mama.  


Kakak sepupu ammi yang didepan dengan ammi ni antara anak buah yang rapat dengan mama.  Dari zaman dia anak dara kalau merajuk dengan mak dia, ke rumah mamalah tempat dia "lari".  Tak thrill langsung ek kau KakNgah.  Larilah jauh sikit, jauh sebelah taman je.  Apoooo??


Hantaran dari pihak perempuan.  Masa dorang dok buat ni ammi dok silang kaki dari tepi je.  Bab gubahan bukan bahagian ammi.  Nak mintak kita vacuum rumah, lap habuk boleh...suruh gubah mintak maaf bebanyak ye.

Kita recycle je tapak hantaran adik lelaki ammi dulu.  Buat apa membazir kalau boleh berjimat.

Semoga urusan ke alam perkahwinan Alya diberkati dan dipermudahkan.