Nampak ada yang share kat TikTok terus terbayang ayat arwah mama dulu "nasiblah muka tak cantik, kalau cantik ntah macam mana perginya".  Hahahahahah.

Selamba je mama kutuk anak no. 2 dia ni.  Kutuk depan-depan.  Mama lupalah tu muka anak nombor 2 dia ni copypaste sebijik muka dia.  Itu antara punca ammi jarang kena jentik or kena marah dengan arwah aca.  Aca kata dia nak marah or rotan ammi rasa macam dia pukul bini dia pulak.  Selamat ammi di situ.  Tapi aca pun bukan bapak yang jenis angkat tangan.  Paling koman pun dia denda je.


Hahaha...ammi korang dulu putus cinta relax je.  Tapi rasa dalam ramai-ramai tu yang paling terkesan masa ammi break dengan boyfriend yang sebelum ammi kawan dengan abah tulah.  Break sebab keadaan dan sebab terpaksa.  

Masa putus tu ammi agak down sikit, ammi pun jumpa ex-boss ammi, cerita dengan dia.  Dia pun bagilah kata-kata semangat dari seorang bapak ke anak dan there you go.  Petang lepas kerja ammi pergi kelas macam biasa.  Penat seharian sampai lupa pulak kita putus cinta.  Tau-tau abah muncul dalam hidup.

Kenapa jumpa boss? Sebab itu ayat dia pada ammi "kamu macam anak aku, kamu di KL sorang-sorang.  Kamu ada masalah datang bincang dengan aku, taknak bincang dengan aku bincang dengan Wendy (wife dia)".  Jadi memang ammi anggap je dia macam bapak ammi.  

Ada sekali tu ayat dia "nak ceghite ke nak teghoyak?".  Ex-boss ni memang kuat loghat Kuala Kangsar dia...bini dia yang orang putih pun belabon cakap kuale.  Ehhhhh bukan bini dia je, dengan kite sekali terjebak komeee.

Selesai masalah.  Tak payah nak nangis guling-guling bagai eh.  

Tapi anak-anak ammi janganlah jadi macam ammi.  Setialah pada yang satu.  Kalau nak nangis meh sini bahu abah dan ammi ada.