Haritu ada terbaca di blog Fiza tentang tempat ni tup tup abang ipar pun message kata malam ni kita kumpul di sini.  "Tapi jangan cakap kat along tau", ha gitulah ayatnya.  Baik abang...saya menurut arahan.

Sekali birthday dan kami tersampai sama masa pulak.  Kami terlewat sikit sebab mencari anak bulu yang sibuk juga nak keluar masa kami keluar.  

First time ammi kesini.  Gelap je suasana kedai.  Memang dibawah pokok-pokok.


Dah alang-alang tersampai sama dan along ammi cakap "elehhhhhh nak surpriselah konon...poooodiii".  Marilah kita bergambar je kat depan ni.

Adik bongsu ammi tak dapat join sebab sampai ke Maghrib dia masih bekerja.  Takpelah dulu kan mana yang dulu.


Sepupu ammi dan isterinya sampai dulu.  Dorang yang setupkan tempat ni.  Jenuh dia alihkan meja batu tu.  Thank you la Boboy.  Dah sebaya ammi pun masih dipanggil boboy...ahaks.  Tang mana yang masih boy ntahlah...boyot adalah.


Isteri sepupu ammi yang berdiri tu.  

Abang ipar jemput orang-orang yang rapat je.  Dan dia ni memang business partner along ammi.  Nak ammi jadi bisnes partner, tangan jenis kejung.  Dorang punya bisnes memerlukan level seni yang tinggi.


Kami bertiga je.


Antara makanan yang abang ipar order adalah nasi lemak ayam goreng, ada garlic bread and mushroom soup, ada fries, carbonara, ada cheese cake juga.


Gambar gelap sebab memang suram suasana kat sini...


Sambut birthday Ryan sekali (anak bongsu along).  Birthday Ryan 15/8 dan along pula 16/8.  Disebabkan dia dikelurkan dari perut mamanya secara emergency sebab tali pusat terbelit dileher, maka tak dapek do nak pilih-pilih tarikh.  Kalau tak naklah sekalikan dengan mamanya.  Dahlah tak cukup usia kandungan.  Nasiblah walaupun lahir tak cukup minggu tapi badan dia tegap.  Hampir ke 4kg juga masa tu.

Carrot cake ni sepupu ammi beli di Sara Sofeya Cakes di Lavender Heights Senawang.  Sedap keknya.  Cukup rasa dan ehhhh sedaplah.


Ozil siap cakap "ehhh babahhhhhh mana boleh cium-cium".  hahahhah ko ingat babah ko berlakon cerita omputih nak cium depan orang?


Mama yang 49 tahun dan si bongsu Ryan yang berusia 17 tahun.


Tengah ammi berborak-borak tau-tau budak ni dah cuba-cuba nak celupkan kaki dalam air.  Ehhh berani pulak dia sorang-sorang.

Sekejap tu abah dapat panggilan daripada sepupu ammi yang tinggal di kawasan rumah "abang Kay kat mana? Rumah sebelah abang terbakar".  Weiiiii mengggelupur kitorang bertiga lari ke kereta.  Mujur juga tempat ni dekat dari rumah.  8 minit bagaikan 8 tahun.  Lampu isyarat tak sempat hijau abah dan nak redah.

Nanti ammi story cerita kebakaran ni ye.