Hari Selasa (17/9/2024) lebih kurang lepas Asar baru kami sampai ke hotel Royale Chulan.  Kaklang dan check-in dulu.  

Kami dah keluar dari rumah sekitar jam 10.30 tapi banyak tempat perlu kami tuju.  Kena ke BSN sebab nak dapatkan nombor akaun bank Kyra.  Kad ATM dah ada dan dia pun dah happily swipe card tu kat kantin sekolah.  Pastu ayat dia "nanti ammi masukkan duit kat BSN kakak jelah"...and ammi was like, ada nombor akaun ke?  

Dia swipe guna duit apa? Masa buat account tu (dihari pendaftaran) abah letak RM50 sebagai duit deposit buka akaun.  Duit tu lah dia selesaikan dengan gembiranya setiap hari di kantin. 

Jadi dah ambil nombor ammi cakap kat Kyra, you go to the counter and explain dekat officer tu.  Siap gigil-gigil lagi tangan dia sebab takut.  Hahahha...macam buat salah pulak.  Kena topup RM10.00 untuk tunjukkan ada transaksi.  Dan baki dalam kad tu tinggal RM6.70.  Wahhhh sakan ye.  Duit cash selesai, duit dalam card selesai.  Lagi boros belanja si Kyra ni dari Khilfi nampak gayanya.

Selesai di bank kitorang naik KL tapi ada macam-macam urusan di rumah lama.  Solat zohor di Bandar Tasik Selatan, makan tengahari juga sekali.  Barulah kita masuk ke Jalan Conlay.


Gambar dari website hotel je sebab ammi tak ambil langsung gambar dalam bilik.

Kaklang ambil apartment.  Ada attached roomlah kiranya.  Tambah juga additional bed sebab dadek dan adik-beradiknya pun ada juga.  Mana boleh berpisah dadek dan Alip ni...macam belangkas.  Papa dia pun macam "ikut sukalah".  Tapi tiap pagi papa dia kena datang jemput sebab dadek ada latihan tarian disekolah dan lepas habis tarian hantarlah semula anak bongsu dia ke hotel.  

Masa kami sampai tu, dadek dah berenang kesana kemari kat swimming pool.  Kaklang kata dari zohor dia dah berzikir, "mana alip, mana alip"... sudahnya lepas asar pergilah mandi dulu dengan abang Adam.


Masa kami baru sampai.  Yang berdua tu dah jauh kedepan tak sabar nak mencari bilik.  Solat pun macam mana laju ntah speed bacaannya sebab tak sabar nak turun pool.  Ammi suka pulak carpet ni.  Ke sebab warnanya biru?


Penyatuan sepupu.  Bila sikecik berdua ni dah berjumpa memang dorang tak berengganglah.  Aimi pun ada sekali, bagi dia release stress jap.  Budak yang manjang dengan buku je sebab nak SPM tahun ni.


Motif ammi ambil gambar ni?  Ntahlah dari dulu macam suka je dengan design kayu-kayu kat hotel ni.


Menggigil-gigil sebab angin boleh tahan juga sejuknya kat sini.  


Kami yang dah purba ni duduk ditepi sambil berborak.  Adam bulan 12 ni bakal ke Jepun untuk latihan selama setahun sebelum mula kerja di Australia.  

Bangunan apa lagi ntah yang dalam progress pembinaan dibelakang tu.  

Lepas maghrib kami semua dah ready nak keluar dinner ke kedai kawan haji kaklang.  Budak-budak dah turun dulu dan tunggu dilobi.  Sekali bila sampai bawah ammi tengok ada selipar ditepi karpet.


Oh selipar anakku rupanya.  Nakkkkk oh nakkkk.  Tak perlu buka selipar nak oiii.  Ini bukan rumah, ini lobi hotel je.


Hahhaha...comellah dia ni.  Siap marah yang lain-lain "kenapa pakai selipar atas karpet?"..