Minggu lepas ammi terasa macam orang kaya gitu.  Sarapan pagi di hotel.  Gi kerja dari hotel, balik kerja terus gi hotel.  Terima kasih kaklang.


Sarapan pagi hari Rabu.  Kyra ntah berapa round makan pastry dan yogurt.  Memang itu kesukaan dia.  Aimi pulak lepas sarapan nak kena balik dah sebab dalam pukul 10 pagi ada bengkel subjek Kimia ke Addmath ntah kat sekolah dia.  Yelah nak SPM kan jadi macam-macam bengkellah yang wujud.  Struggellah sikit ye Aimi...tahun depan turn Kyra dan Adli Shah pulak.


Team anak-anak.  Dadek tu dengan pyjamas je turun ke cafe.  Dia tak bawak baju spare.


Hari berikutnya.  Kasi canlah jap ye.  Baju baru beli dari TikTok ni.  Mujur sempat basuh sebelum nak pakai.


Kejap tu ehhhh sorang demi sorang keluar dari bilik.  Adam yang ammi letak arrow tu pun nak ke office.  Ammi ingat dia nak gi gym kat bawah.  Gi kerja pakai tracksuit dengan selipar je.  Lagi sempoi abang engineer ni.  

Lepas sarapan berjalanlah kami berdua-duaan menuju ke stesen MRT di tepi hotel.  "Mandak, harini jangan over ye pukul 4 dah sampai hotel,  Adam jeles".  Masalahnya bukan Adam je yang jeles, mamanya pun jeles jugak sebab Kaklang kat dalam hotel ni je, tapi ammi yang office kat SS2 sampai hotel lagi awal dari dia.  

Hotel Royale Chulan berdekatan sangat dengan stesen MRT Conlay.  Tapi jalan nak masuk ke dalam MRT tu tak dekat ye uolls.  Lebih kurang macam stesen Muzium Negara.


Ni ammi capture lepas keluar dari coach MRT.  Ini escalator yang pertama.  Punyalah curam.


Lepas tu kau menapaklah dari hujung sini sampai ke hujung nun disana.


Lepas tu naik pulak escalator ke dua...sedikit rendah dari yang pertama tadi.  Pastu jalan lagi.


Dah akhirnya, jumpalah escalator ketiga.  Barulah nampak cahaya matahari di atas sana.


Keluar je dari stesen MRT tadaaaaa...hotel didepan itu.  Heavennya kalau hari-hari camni.  Pergi dan balik kerja tak perlu tempuh jam di atas jalanraya.

Laluan ammi kat MRT ni macam melawan crowd yelah sebab sapa je yang nak duduk kat kawasan gini.  Orang have-have yang ada kondo or apartment kat sini pun mungkin gi kerja ada driver, or drive je.  

Ntah bilalah lagi dapat merasa gi kerja dari hotel ni lagi.  

Terima kasih kaklang untuk peluang ini.  Semoga Allah sentiasa merahmati Kaklang dan family.  Ammi pernah dulu buat story tentang kaklang diblog ammi tentang seseorang yang memberi inspirasi pada ammi.