Semalam Kyra dah selamat pulang ke sekolahnya.

Keluar rumah sekitar jam 1 petang sebab train ETS dijadualkan pukul 1.39pm.  Abah je yang hantar Kyra sebab ammi sibuk siapkan juadah untuk tetamu yang nak datang.  


Ammi belikan dia luggage gini sebab bermula hari ini 22/9/2024 hingga ke 26/9/2024 Kyra dan 9 lagi rakan yang terpilih akan menjalani sesi Immersion di Sekolah Sains Batu Pahat (SEHEBAT).  Sebelum ni ada anak-anak SeSS yang dihantar ke STF, SAKTI, SSI, SAMURA.

Menurut Kyra program Immersion ni untuk beri pendedahan serta pengalaman untuk anak-anak SeSS tentang proses dan cara belajar serta kehidupan pelajar SBP lain.  Yelah lagipun anak-anak form4 adalah batch pertama SeSS yang akan menduduki SPM tahun depan.  Dorang tak ada senior.  Belajarlah cara, teknik dari senior sekolah lain.  Balik nanti dorang perlu siapkan report or present kat kawan-kawan yang lain.


Yeay...dah sampai ke KTM.  Rumah ammi ke KTM ni lebih kurang 6-7 minit je.  Jangan dihempuk-hempuk sangat ye luggage tu Kyra.  Ammi beli yang mur-mur je tu kat tiktok.  Luggage 3 beranak cuma RM129 je.  Takat handle sendiri naik train, naik bus bolehlah.  Kalau naik flight mungkin tak sesuai kot sebab nanti kena lambung-lambung je luggage tu.  Risau hilang tayar je.  Hohoh.


Lebih kurang jam 2.45 petang, wakil pelajar untuk tiap destinasi update dalam WhatsApp kata dorang dah sampai stesen Gemas.  Alhamdulillah.  

YDP PIBG dan bus pun dah siap sedia tunggu murid di Stesen Keretapi Gemas.

Lebih kurang jam 3 tetamu kami pun sampai.  Tetamu balik ammi barulah sempat nak masuk bilik Kyra nak check dan cabut cadar.    



Harini giliran Khilfi pula balik ke asrama.  Bertabahlah abah harungi jam masa nak balik ke Seremban nanti.  Harap-harap tak jamlah.  Ammi macam tak kuasa nak hantar.  Kita duduk rumah, iron baju-baju untuk seminggu ni sambil layan movie.  

Rasa macam baru je jemput dia diasrama tup tup ehhhh dah seminggu dah ye bercuti.


Alahaiiii.  Terbit pulak rasa rindu.