Hari Malaysia kami ke IOI City Mall.  Surau kat sini diasingkan tempat lelaki dan perempuan.  Ehhhh memanglah mana ada sekali.  


Ha gini.  Selalu surau lelaki dan perempuan ditempat yang sama cuma bersebelahan.  Tapi disini lelaki kat sayap kanan, perempuan kat sayap kiri.  Ahhhh gitu.  

Selesai solat ammi tengok abah tengah berborak dengan lelaki muda.  Ammi macam "eh senang betul dapat kawan".  Ammi pergi kat abah dan abah cakap "ini anak Ustaz Ramlang".  Ammi macam "ohhhhhhhh".  Ammi tak pernah jumpa anak dia yang ini walaupun kami tinggal di blok apartment yang sama dulu.  Biasa jumpa yang sebaya Khilfi tu sebab itulah antara teman sepermainan Khilfi di rumah lama.

Tengok di depan sikit ohhhh Khilfi dah melepaskan rindu pada sahabat sepermainan dia.  Ammi doklah panggil dia Aminul...nama dia Aminur rupanya.  Ahakss.


Suruh ambil gambar, eh malu-malu pulak dorang berdua.  Tulah walaupun masa kecik mereka rapat tapi bila berlaku perpisahan sikit sebanyak pasti akan renggang.  Nak-nak anak ammi cuma dapat pegang fon sekali sekala.  Bila dah dapat fon dia tak pandang pun whatsapp atau apa-apa, cuma game, game dan game.  


Sebagai mak yang nakal, ammi suruhlah dorang peluk bahu.  Ehhhh tersipu malu pulak awak ye.  Suruh peluk bahu je pun.


Haaa...kan manis senyuman tu.  Aminur pun dah tak tinggal di rumah lama.  Dorang dah berpindah ke Sepang.  

Biarlah dorang bersembang, dan ammi masuk ke kedai buku Popular.  Tiba-tiba ehhhh Kyra pun hilang jugak.  Dia ternampak Ustazah rupanya.  Emak Aminur yang ajar dorang mengaji dulu.  Ammi yang nampak gayanya tak sempat berjumpa dengan guru anak-anak ammi.  

Masa Khilfi darjah 5 atau 6 tak silap ammi, dia main bola sepak di taman sebelah petang dan pernah balik dalam keadaan kaki dia injured kena tendang.  Sebabnya?  Dia bergaduh dengan budak-budak yang ejek Aminur.  Budak-budak tu panggil Aminur cacat dan Khilfi naik angin.  Katanya hari-hari panggil cacat walaupun Aminur diam je tak melawan, abang sakit hati dengar.  Aminur memang ada masalah dianggota kanan badan dia, tangan dan kaki.  Bila dia berdiri ni tak nampak sangat tapi nampak bila dia berjalan.  

Mudah-mudahan dah remaja ni tak adalah lagi yang suka ejek-ejek Aminur ni disekolah baru.  Budak lelaki kan...kadang-kadang tak boleh nak jangka juga.

Masing-masing dah bertukar nombor telefon.  Semoga tidak terputus hubungan.