Hari Ahad ammi ke bandar Seremban sebab nak pergi kedai buku dan peralatan lukisan Ozil.  Sampai di town perghhhhh ammi jadi macam "dimanakah daku".  Segala pelosok bandar (tengah bandar ye korang) dipenuhi dengan warga Bangladesh.

Kalau balik kerja pepetang pun memang kawasan ni penuh dengan warga dia membeli belah.  Sebab siap ada kedai runcit lagi tengah bandar ni yang jual ayam, sayur bagai.  Kak SA mesti perasankan.  Sebab laluan kita sama.

Dan di kawasan tengah bandar ni juga memang dah penuh dengan kedai-kedai yang diusahakan oleh bangsa ini.  Siapa yang bagi lesen untuk dorang berniaga ntahlah.  Mungkin owner kedai adalah rakyat Malaysia yang berkahwin dengan Bangladesh.  Mungkin.

Ada yang kata sepatutnya jumlah pekerja luar hanya 30% dan tak boleh melebihi jumlah pekerja tempatan.  Masalahnya dalam kedai tu 100% warga dia je.  


Kedai-kedai ni ammi syak semuanya kedai Bangla juga.  Nur Jia Enterprise.


Ditepi bangunan ni sebenarnya pun ramai rakyat dia.  Ammi dah terlepas nak ambil gambar.


Depan farmasi ni penuh berbaris kaum dia.  Kedai gunting rambut pun dorang punya.

Ammi pernah nampak kat Facebook Majlis Bandaraya Seremban, Imigresen dan KPDN ada buat serbuan tapi selepas itu jadi apa ntah.  Ramai je dorang ni.

Ada kawan abah kata pusat pelacuran dorang pun ada kat town ni.  Belah mana wallahuahlam.  Ammi tak pernah lah nampak perempuan Bangla....takkan orang kita yang tawarkan perkhidmatan itu.  huhuhu.

Saya bukan terlalu memandang jelek atau hina pada dorang, tapi jadi ngeri sebenarnya sebab populasi dorang makin lama makin ramai dah di negara kita.  Kalau disuruh ammi keluar sorang-sorang ke town memang ammi takkan pergi.  Menakutkan.

Kalau ammi balik kerja setiap hari ramai je orang-orang Bangla ni bawak barang berbondong-bondong naik bus.  Siap bawak kipas angin bagai.  Mana nak pergi ntah.

Silalah telus dan berintegriti ye para pegawai yang memakai uniform ni.