Pagi tadi ammi sampai office, depan pintu masuk tu ammi nampak ada tapak kaki.  Siapa pulak datang office ammi ni tak berkasut.


Boss ammi dah 2 hari tak masuk office sebab ada trial di Mahkamah.  

Buka pintu, tempat pertama ammi tuju ke bilik boss.  Nampak ada robe dan lit bag dia.  Dalam hati macam ohhhh tapak kaki boss lah ni.  Tapi apsal tak pakai kasut?

Sebab rasa itu dia, jadi marilah kita makan-makan sarapan dulu.  Tapi sambil makan sambil berfikir.  Kat rumah dia pun ada swimming pool, takkan dia masuk office letak bag pastu gi swimming pool kat atas.  Abis tu dari rumah dia takkan dia berkaki ayam.  


Whatsapp jelah boss terus nak redakan keresahan.  Abis footprint siapakah itu?

Dia terus call ammi.  "I guess it must be the cleaner's footprint".  Kalau kata cleaner ni bersihkan ruang depan ni tapi tak bersih pun kat tepi alas kaki tu.

Kawasan koridor unit kami ni tak termasuk dalam kawasan umum.  Jadi building cleaner tiada keperluan pun untuk nak bersihkan.  Tapi ada je cleaner yang macam ala dah alang-alang sapu dan mop dia sapu mop je sekali kawasan kami ni.  

Sampai ke petang masih ada lagi tapak kaki tu.  Berminyak ke ntah, kalau tapak kaki basah sebab air mesti dah keringkan.  Wallahuahlam.  

Dari segi keselamatan, agak selamat sebenarnya bangunan ni sebab pass hanya boleh guna untuk ke designated floor je.  Tapi kat floor ammi ada juga unit yang dijadikan homestay.  Ahhh biarlah selagi tiada kesan pecah masuk.